LA INTELIGENCIA DE NEGOCIOS COMO APOYO A LA TOMA DE DECISIONES EN EL ÁREA DE COMERCIALIZACIÓN DE LA EMPRESA AZUAYNET
Main Article Content
Abstract
The globalization of markets and the incorporation of Information and Communication Technologies require organizations
to adopt strategies to strengthen their operations in response to the complex and competitive environment in which they
operate. In this context, business intelligence (BI) systems play a fundamental role since they include applications and tools
that facilitate the loading, analysis, extraction, and reporting of valuable information to guide the correct decision-making,
which in the case of Azuaynet is limited, imprecise, and of low scope in its marketing process. Therefore, this article aims
to design a technological architecture of business intelligence that enables adequate decision-making. The results reflect
relevant information for managers to effectively and efficiently manage commercial operations. The research provides a tool
that guarantees a global view of commercial activity to improve its competitiveness.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObrasDerivadas 4.0.
El aviso de Copyright abajo expuesto aparecerá en la sección "Sobre Nosotros" de la revista y en cada metadato de los ítems publicados. Si bien corresponde a la revista determinar la naturaleza de su acuerdo de derecho de autor con los autores, el Proyecto de Conocimiento Público (PKP) recomienda el uso de la licenciaCreative Commons. A tal fín,se proporciona el ejemplo de aviso de Copyright que puede ser copiado y pegado en el espacio inferior para revistas que (a) ofrezcan acceso abierto, (b) ofrezcan acceso abierto retardado, o (c) no ofrezcan acceso abierto.